۱۳۸۷ مهر ۱۲, جمعه

باز هم مساوی!

دیدار تیم های استقلال و پیروزی تهران باز هم مساوی شد. من نمی دونم کی بازی این دوتا تیم می خواد بدون مساوی پایان بپذیره. ان شا ... بازی بعد یک کدوم ببازن کمی خوشحال شیم، من که حالم بهم خورد از مساوی تو این بازی!!
این بازی در ورزشگاه آزادی برگزار شد که 60% تماشاچیان هوادار تیم میزبان (پیروزی) و 40% هواداران تیم مهمان (استقلال) بودند.
گلهای این بازی رو هم آرش برهانی 47" و علی کریمی 87" به ثمر رساندند. در نیمه اول تیم استقلال تیم برتر بود و این برتری را تا هنگام گل خود حفظ کرد ولی پس از گل استقلال این پیروزی بود که هجوم می آورد و توپ و میدان را در اختیار گرفت و توانست گل تساوی را به ثمر برسانند.
البته کارشناسان داوری از عملکرد سعد کمیل داور کویتی این دیدار راضی نیستند. هوشنگ نصیرزاده و دکتر پرویز سیار اعلام آفساید درموقعیت تک به تک آرش برهانی توسط کمک داور دوم در دقیقه 10 را اشتباه خواندند. همچنین خطای واعظی دروازه بان پیروزی بر روی آرش برهانی را خطای 100% دانستند که می باید یک ضربه پنالتی به سود استقلال اعلام می شد و واعظی از زمین مسابقه اخراج می شد که در این مورد داور اشتباهاً برهانی را با کارت زرد جریمه نمود. در نیمه دوم نیز پیروز قربانی با دست توپ را کنترل کرد که مستحق دریافت کارت زرد دوم و اخراج بوده.
بله همانطور که می بینید این استقلال بود که از اشتباهات داوری ضربه خورد کما اینکه پرسپولیسی ها بخاطر یک خطای هند پنالتی که مسعود مرادی آنرا به سود تیم پیروزی نگرفت کاری کردند (وی را به صلیب کشیدند) که وی از داوری به طور سمبلیک کناره گیری کرد در حالیکه خود وی و برخی کارشناسان مصراً اعلام می کردند که آن هند نبوده. در هر صورت این دربی با نتیجه تساوی به سود پیروزی خاتمه پیدا کرد!

۳ نظر:

مهدي گفت...

blue man عزيز
كاش برنامة نود رو ميديدي كه كارشناسان داوري در اون برنامه به اين نتيجه رسيدند كه بايد پنالتي مي كرفته. درهر صورت الان برنامه نود رفرنسي شده تو فوتبال.

hmx گفت...

Red man عزیز
برنامه نودی که داورانی همچون حمیراد رو می یاره که در زمان داوریش یک کمک درجه دوم بوده، چطور می شه که بشه رفرنس داوری؟

مهدي گفت...

blue man عزيز خيلي پررنگ
حميراد رو نمي شناسم. ولي اون كسي كه اومده بود فنايي بود كه در زمان كاريش موقعي كه بازنشسته نشده بود داور خط بازي فينال جام جهاني شد.
ايني كه گفتم رفرنس شده به اين خاطره كه تنها برنامه اي كه تمام دست اندركاران فوتبال مي دونند كه بعد از يك هفته بازي تو ليگ، اونجا بايد جواب پس بدن و خودشونو آماده مي كنن. و كسايي هم كه مي خوان بحث هاي فوتبال رو دنبال كنن ، نود تنها برنامه ايه كه به اونا پاسخ مي ده. شما به تعداد تلفنهايي كه به مسئولين فقط براي يك بحث ميشه و يا مهموناشون بكن. بحث كاملا آزاده و دموكراتيك.
فعلا باي