۱۳۸۷ مرداد ۱۲, شنبه

استراتژی غرب و فرار مغزها

اصلا قصد ندارم به دفاع از نظام خاصی و یا بر ضد کشورهای خاصی صحبت کنم!!! فقط می خوام واقعیتی رو که استنباط کردم رو بازگو کنم. راستش کسانی که تو جامعه دانشگاهی زیاد رفت و آمد دارند بیشتر بعضی مباحث رو حس می کنن. مدتی است افرادی هستند دور و برم علی الخصوص دانشگاهی که می گن آقا ما الا و بلا می خوایم بریم خارجه! وقتی می شینی پای حرفاشون چیز های جالبی می شنوی .
- نفر اول : خوب حالا چرا می خوای بری ؟ - والا اینجا امکانات نداریم ، منه مهندس باید برم دم مغازه بابام کارکنم ؟ تازه از همه مهمتر اگه جنگ بشه چی ؟ من نمی خوام بمیرم.
- نفر بعدی : حالا مگه خارج چی داره که می خوای بری ؟ - آزادی ، امکانات تازه از همه مهمتر امنیت اگه جنگ شد اومدن ما رو به زور بردن سربازی چی ؟
و ...
حالا من نتیجه می گیرم آقا همه حرفها قبول اینجا آزادی نیست ، امکانات نیست ، پول نیست قبول ولی اینکه اگه جنگ بشه چی یک کم داستان داره . این یک سیاست کشورهای غربی مثل آمریکاست ، ما کم نداریم مهندسان و دکتران و پزشکان تراز اول تو آمریکا یکی رئیس فلان بخش مایکروسافت است یکی رئیس مرکز کنترل ناسا ست یکی بهترین جراح مغز و اعصاب جهان و خیلی های دیگه که همه ایرانی اند. اما به راستی این یک سیاسته زیرکانه از سوی آمریکاست . هر روز توی بوغ و کرنا می کنن که ما می خوایم حمله کنیم . تا ژانویه 2007 حمله حتمی ، مادامی که این خبر ها رو می دن کلی از بهترین های ایران ، رتبه اولی های کنکور ایران به هر بهانه می رن از این کشور. واقعا باید تاسف خورد به حال این کشور که با این همه نبوغ باید نابغه های ما بخاطر ضعف اساسی مسئولان کشور در فراهم نکردن امکانات و آرامش ، به خارج برن یا نه نه فرار کنند و باید از سیاست انگلیس مابانه تهدید به جنگ هم غافل نشیم که ریشه اصلی فرار مغز هاست و همون چیزیه که غربی ها می خوان وگرنه امکانات و ... کمی تا قسمتی بهونه اس.

12/5/87

۲ نظر:

مهدي گفت...

البته کمی یک سویه تحلیل کردی. غرب هدف های مهمتری هم داره.

ناشناس گفت...

بسیار عالی است