۱۳۸۷ مرداد ۹, چهارشنبه

آیا خاتمی رد صلاحیت می شود؟

چندی پیش خبری خوندم که نگرانم کرد .آیا خاتمی این بار رد صلاحیت می شود ؟ این خبر بسیار نگران کننده است چرا باید کسی که یک روز رئیس جمهور ایران بوده باید رد صلاحیت بشه ؟ از آقایان باید سوال کرد که چرا خاتمی که وزیر ارشاد در دوران جنگ بوده و نماینده مجلس بوده در سال 76 رد صلاحیت شده ؟ آیا غیر از این بوده که ترس از محبوبیت وی بود و اینکه با رای بالا رئیس جمهور می شه ؟ و وقتی دیدند که اگر خاتمی نباشه مردم رای نمی دن مجبور شدند با تائید رهبر وی را تائید صلاحیت کنند !!!
اگر شورای نگهبان تشخیص داده رد صلاحیت بشه رهبر چه جوری می تونه اونو تائید کنه و اگر رهبر با یک نظر می تونه تائید صلاحیت کنه پس شورای نگهبان می خوایم چه کار ؟!
حالا هم با کارهایی که احمدی نژاد کرده و در چند جبهه فاتحه رو خونده (اقتصاد ، روابط خارجی ، فرهنگ و هنر و ...) حضور خاتمی می تونه نقطه امیدی باشه برای جبران گذشته . البته به شرط آنکه :
1- خاتمی و یا نمایندگان درجه 1 اصلاح طلب رد صلاحیت نشوند.
2- انتخابات سالم برگزار بشه .
3- مردم این بار برای تعیین سرنوشت خودشون رای بدهند نه مثل دوره قبل که احمدی نژاد با 5 میلیون رای از 34 میلیون رای به دور دوم رفت ولی اگر حضور مردم رو در سال 76 به یاد داشته باشید خاتمی با 23 میلیون رای از 31 میلیون رای انتخاب شد.
4- به چرندیات پیرامون خود که می گن خاتمی فقط حرف زد و ... با علم به همه شرایط توجه کنید و تصمیم گیری کنید. خاتمی اصلاحات فوق العاده ای رو می خواست انجام بده (حذف رهبری در نظام جمهوری بعد از فوت رهبر فعلی ، محدود کردن اختیارات شورای نگهبان ، انتخاب رئیس سازمان صدا و سیما و فرمانده نیروی انتطامی توسط دولت و ... ) این اصلاحات به نفع پیشرفت مملکت ماست . ولی متاسفانه مانع تراشی ها و دشمنی ها با خاتمی باعث شد نه تنها نتواند کارهای خود را انجام دهد که باعث شد محبوبیت عمومی وی کاسته شود.
به هر حال این خودمان هستیم که در هر برهه از زمان می توانیم سرنوشت خود را مشخص کنیم . به تاریخ رجوع کنید انقلاب مشروطه ، انقلاب 57 ، دوم خرداد 76 و ...
از همین الان به فکر باشید و تصمیم گیری کنید.



هیچ نظری موجود نیست: